5 maj 2010

Gravgrävning

Nämen nästan :) Idag har jag med hjälp av mina föräldrar fått ner 3 vinbärsbuskar. Det hela började i Hynboholm där vi grävde upp en rejäl röd vinbärsbuske. Sen fick vi 2 svarta vinbärsbuskar av mina föräldrars granne i utbyte mot en torkvinda. Bytt, bytt kommer aldrig tillbaka... Så sen bar det iväg med buskarna hem till oss (tur att någon har kombi, jag har iaf drag nu på min bil) och ner i hålen som vi grävde i måndags kväll. *puh* vad tungt det är att gräva gropar i gräsmattan, jord väger en hel del -behöver ingen träning här inte, räcker att ha trädgård!
Det bästa är att de här buskarna är nästan fullvuxna och inga babybuskar som man annars köper i affären. Sånt gillar jag!! Så har jag tur så blir det lite bär redan till sommaren :)

Nu hoppas jag att pappsen kurerar sig och tar hand om sig och sin kropp. Inte ok att arbeta tungt med kroppen i hög feber. Fattar inte hur man orkar det men är man stönig så är man och tyvärr är det något som min kära fader är...

Nu har jag precis hängt upp en omgång rena kläder på tork och nu blir det duschen innan sängen. Imorgon är det dagen före dagen med stort D -hängde ni me där?! :)

Inga kommentarer: