1 maj 2010

Valborg

Jepp igår var det Valborg och som vanligt innebär det dåligt väder och kyla. Jag utrustade mig med halsduk och vintervantar. Det är ett stort tecken på att jag har blivit vuxen, numera ska det vara varmt och praktiskt före snyggt. Det var andra tider när jag var yngre men fy vad jag frös och hur kul har man då??!! Igår firades våren in i Forshaga/Deje med goa vänner! Kul hade vi med många skratt samt många flashback som vanligt när jag och Jennica började prata memories from the old days...

Väl i Deje kände vi oss alla väldigt gamla. Valborg i Deje är som Motocrossen är för Höljes, vi skådade världens kö till pizzerian och tankarna fördes automatiskt till Petter i Boa :) Vi var nog de enda som såg jättefina kombinationer av raketer som inte går att jämföra med Karlstads nyårsfirande ens.. De flesta hade fullt sjå att titta ner i flaskan eller att dunka plåt. Nu tittar man bara på dom men för ca 10 år sen var man en av dom och hade skitkul -tro´t eller ej!
Jag ångrar inte min ungdom det är den som har gjort att jag är den jag är idag... Jag är inte heller bitter då jag har gått igenom alla bitar med råge vad gäller fester, fylla, härjning. Men idag förstår jag mammas oro och det värsta av allt när jag blickar tillbaka är att den var befogad men det förstod jag inte då. Det är inte lätt att vara tonårsförälder, den dagen den fasan...

Ha en underbar lördag!

Inga kommentarer: