31 maj 2010

CAM

Jag har idag insett att det finns 2 olika typer av massage. En som är underbar, härlig där man verkligen försvinner bort i en annan värld och den andra varianten som gör ont och du är medveten om varje sekund. I eftermiddags var jag och upplevde den sistnämnda varianten och det känns nu efteråt otroligt skönt! På den senaste tiden har det känts som om min nacke vore stelopererad men nu har jag äntligen fått min nacke tillbaka och det tack vare Anders på CAM.

i 45 minuter höll Anders på och knådade, tryckte, punkttryckte och mjukade upp min baksida. Han hittade några punkter där muskeln krampade och som han löste upp. Sen frågade han hur möe vatten jag dricker per dag och mitt svar till honom resulterade i att -jag känner det i dina leder och muskler att det är på tok för lite...
Sen upptäckte han oxå att mitt bäcken är lite snedvridet därav ömma punkter i sidan av ryggslutet. Jag går gärna och masserar mig själv där så gott det går så nu fick jag en förklaring till varför jag ofta har ont just där. Vad härligt det är att gå till ett proffs som kan berätta saker och ting genom att klämma och känna lite på kroppen. Jag fick en stretchövning som jag ska göra flera gånger i veckan för att underlätta smärtan i ryggslutet. Dock är jag väldigt vig (Anders ord!!) så jag får se hur möe övningen hjälper mig...

Jag lever i en lyxbubbla! Förra veckan fotvård och denna vecka massage -vad ska jag göra nästa vecka måtro?! :)

Inga kommentarer: