11 maj 2010

Krig!

Nu har jag startat krig mot maskrosorna!!! Vilken härlig känsla det är när jag hittar en riktig stor blaffe och lyckas dra upp den med hela tjocka roten -grymt! Då vet jag att en är utplånad och alltså 1-0 till mig mot maskrosorna :) Vi har 2500 kvm stor tomt och det säger ju sig själv att det inte går att hålla efter hela den fotbollsplanen men försöka ska jag. På vissa ställen ser det ut som om vi har sorkar i trädgården med stora hål och jord uppbröten. Och sticker det upp någon gul blomma i sommar så kommer jag vara där och utplåna den...!


Dagens fångst! :)

En timme har jag varit ute i trädgården med maskrosplockaren i vänster handen i högsta hugg så imöra är det bara att acceptera en dryg, jobbig ryggont... Känner att min rygg är svag, mycket tack vare att min överkropp är så lång och därför skulle jag behöva träna, träna och åter träna ryggen. *boring*

Inga kommentarer: