15 maj 2010

De här 2 senaste dagarna har gjort mina ben till ett par ömmande, stumma, blytunga ben. Att skaffa hund är nog den bästa träningsmetoden som finns. För då går det inte att hitta på några ursäkter för jag måste ut på promenad annars händer en mindre rolig olycka... Och att skaffa en ung hund är nog den allra effektivaste träningsmetoden, Iris är 2 år och blir lätt olidlig om hon inte får utlopp för all sin energi i form av hurtiga, raska promenader samt bollkastning. Men mysigt är det, fast det livet jag och Ola lever nu så är katter möe smidigare att äga. En hund skulle vi aldrig ha orken eller tiden till att kunna ha.

Inte nog med att vi var hundvakt vi hjälpte mina svärföräldrar att ta hand om en bamsestor tall oxå. I 2 dagar har vi dragit ris, Ola har kört motorsåg och jag har stått vid vedklyven och sen staplade vi upp all ved. Den här tallen har vi fått så nu ligger den uppstaplad på landet för torkning och till hösten ska vi köra hem all ved till vår vedbod. Jag trodde aldrig jag skulle bli så glad över att få en tall men nu har vi ved hela nästa vinter till våra mysbrasor. -tack snälla!
bilder kommer...

Så det är därför jag har lyst med min frånvaro här på bloggen. Det har inte funnits någon tid då vi har stupat i säng på kvällarna. Nu ska jag ut och jaga maskrosor, det är riktigt härligt ute. Efter regn kommer alltid sol!!

Inga kommentarer: