8 augusti 2010

västkusten

Igår åt vi riktig västkusten mat. Till middag blev det färsk egenfångad makrill med potatis och stuvad spenat, mmm bara så gott!!
Sen till kvällsmat var det uppdukat med räkor, havskräftor, krabba och rökt makrill. De två sistnämnda var vår fångst!
Under de senaste dagarna har jag tränat mig på att ta upp krabbnät, krabbtinor samt filea makrill. Jag börjar bli en riktig kustengumma :). Det är alltid pappa som gör allt detta men någon gång är det dags för mig att lära mig... Jag förstår de som har svårt att filea en fisk, när inälvor och matsäcken bara väller ur dom men jag är uppvuxen med det så det känns bara naturligt. Det som är jobbigt är att jag måste hantera kniv och då en riktig vass en -har respekt för knivar och risken är att jag bara blir extra klumpig i min hantering med dom.

Idag har vi gått över Nordby ett shoppingcentra som hade fler besökare än Gekås på Ullared förra året. Det säger väl allt hur stort det är!! Och vad vi fyndade -en mängd märkeskläder till bra priser! Bilder kommer senare för nu ska vi äta tacos.

Inga kommentarer: