29 augusti 2010

Utedag/trädgårdsdag

Sitter inne och tar en välförtjänt vila efter dagens arbete i trädgården. Vad härligt det är när jag nu äntligen orkar arbeta med kroppen igen utan att bli illamående bara jag rör på mig :) Under denna sommar har det inte hänt så mycket roligt och inspirerande i vår trädgård men det beror på att jag har mest vilat. Men så idag har jag grävt upp och flyttat alla stora ormbunkar från vår rabatt till dungen där jag tycker de passar bättre. Det är förädlade ormbunkar vi har, väldigt fina men de är på tok för stora för min rabatt så de behövde flyttas! Röjde bort lite sly och små björkar i dungen innan jag grävde ner ormbunkarna och jag hoppas de kommer trivas på sin nya plats för det blev väldigt bra! :)

Igår var vi och hälsade på goa farmor och farfar i Uddeholm. Jag som aldrig brukar bli åksjuk när jag åker bil (bara om jag läser en lång stund) tycker det är jobbigt bara några kilometer i bil. Det går jättebra om jag själv kör men sitter jag bredvid så blir jag illamående på direkten. Jag lyder alla råd och knep Ola har men det hjälper lixom inte. Så det känns väldigt bra att jag inte ska följa med upp till Norrland om några veckor -det hade blivit en lååång och jobbig resa för mig.. :( Terese är det vanligt att man blir illamående i bilen när man är gravid??!!

Bägge katterna ligger och sover, Ola är på väg till Örebro för att förhoppningsvis bevittna när hans far hoppas fallskärm. Huset är härligt tyst för tillfället och klockan är bara 16 -känns väldigt skönt!! :)

Ha det gott!

Inga kommentarer: