23 augusti 2010

Trädgårdsservice

Idag kom mamma och syrran förbi. Vi tog en tur i trädgården och jag beklagade mig över vår fula, vildvuxna rabatt på framsidan. Förklarade vilka idéer jag hade men som jag inte kommit till skott att genomföra ännu. Mitt stora bekymmer är 2 gigantiska ormbunkar som kväver och tränger ut alla andra fina växter i rabatten men jag vill inte slänga dom då jag tycker ormbunkar är fint men inte i en rabatt...
Började bolla idéer borta vid våra stenar mitt på gräsmattan och sen satte vi igång!! ;) Här kommer resultatet efter någon timmes arbete. Vad roligt det är att arbeta i trädgården tillsammans och speciellt med syrran och mamma!

-Tack för all hjälp!!




Ja ni ser vilken stor ormbunke som jag tidigare har haft i rabatten. Den andra står kvar men ska oxå flyttas inom en snar framtid...


Sen fick jag göra en annorlunda och rolig grej. Nämligen laga postlådan temporärt med en plastpåse och lite tejp :) För när jag kom hem idag så låg vår post på grusvägen -inge bra... En tidning till mig gjorde så botten rasade, trots relativ ny postlåda... Så undra vad vår brevbärare tänker imöra när han öppnar locket... thi hi


Inga kommentarer: