21 oktober 2010

Mammakläder

Efter 24 fullgångna veckor och 3 dagar, med andra ord 24+3 så köpte jag mina första äkta mammakläder. Jag gick in på H&M och var sådär lagom entusiastisk då jag hatar att leta/shoppa jeans, eller rent utav byxor i största allmänhet. Tycker det är otroligt svårt att hitta några som passar. Och att jag är gravid och därmed förpassad till mammaavdelningen spädde inte på mina förhoppningar till att jag skulle finna något vackert. Men döm om min förvåning när jag hittade ett par blåa jeans med t o m bootcut!! Provade dom och de satt riktigt fint på mig. Allt stämde t o m fickorna bak satt snyggt -så jag kände mig riktigt nöjd i provhytten!

Däremot är det ju inte så jättevackert med gördeln, tyget som går upp över magen (som sitter fast i byxorna) men hur många är det som kommer se det, jo en min sambo förstås och jag hoppas han tycker jag är vacker ändå de här 9 månaderna. Huvudsaken är att de sitter bekvämt på mig och inte klämmer min lilla ängel samt att jag känner mig fin i dom. Vill ha lite variation till leggings, strumpbyxor och mysisar och nu äntligen har jag ett par jeans oxå. :)

Få se om jag slänger in en bild här senare. Ola sitter nämligen och jobbar och jag börjar bli otroligt trött. Vet inte vad som händer men den senaste veckan har jag varit som en klubbad säl, förmiddag som eftermiddag och kväll. Det är precis så här jag upplevde början av min graviditet -ständigt trött. Nu verkar jag vara där igen och jag ska be barnmorskan kolla upp mitt järnvärde på måndag när vi ska dit på besök.

Inga kommentarer: