31 oktober 2010

Helg

Vilken go helg det har varit!! En helg med inget inplanerat utan vi har kunnat planerat våra dagar som vi vill och hunnit med massor.

Igår flängde vi runt i olika affärer utanför stan. Vi kikade in på babyproffsen samt köpbarnvagn och hittade ett jättefint skötbord i trä som vi beställde! Sen åkte vi till Barnens hus och kikade på grindar. Vi hittade en som verkade vettig som man spänner fast i sidorna, perfekt eftersom vi inte vill borra några hål i vår fina trappa. Är ju inte aktuellt än med grindar men det känns bra att ha kollat upp utbudet. Sen åkte vi ut mot IKEA och där köpte vi en byrå samt en liten expedit till barnrummet. Äntligen har jag fått tag i en byrå som jag tycker om!! Jag har länge haft utkik på blocket efter en gammal som jag har tänkt måla vit men det har inte kommit någon som fallit mig i smaken. Den på IKEA kändes vettig och till samma pris som de jag sett på blocket (utan färgkostnaden och arbetet inräknad) men möblerna har vi inte hunnit skruvat ihop, blir förhoppningsvis imöra. Jag längtar efter att få lägga i alla våra barnkläder däri -mysigt!!
Sen en tur till EM möbler och där provsatt vi en underbar fåtölj -blir nog en sådan inklusive fotpall. Vår soffa är väldigt djup och jag upplever den inte så amningsvänlig så jag har haft tankarna på en skön fåtölj att ställa framför öppna spisen -perfekt läsfåtölj sedan oxå!

Hungriga och extremt trötta i fötterna körde vi mot Haga och mongolian där vi åt jättegod mat ihop med mina föräldrar. Händer inte så ofta att vi är ute och äter med mina föräldrar så det var jätteroligt att det blev av!

Idag har vi städat hela huset och gissa om det behövdes?! Sen åkte vi till mina svärföräldrar och var barnvakter åt Olas kusin Wilmer, dryga året. Allt gick jättebra och jag tror han tyckte vi var godkända som barnvakter :) Ola passade på att tvätta bilen oxå. Vår grusväg har förvandlas till rena lervägen så för den skullen så skulle några minusgrader tacksamt tas emot.

Inga kommentarer: