16 oktober 2010

ledig, ledig, ledig

Jag känner mig som en ny Linda när jag vaknade för bara några minuter sedan! Den Linda som gick och la sig igår kväll var illamående av trötthet och helt slut i kroppen. Men vad mycket 10h sömn kan göra med en själv. Nu är jag igång igen och ser fram emot en skön ledig lördag.

Jag tänkte börja med att krypa ner under filten i soffan framför någon film och där inta min frukost. Finns det något härligare när man är ledig och kan äta frukost framför en film?? Och det gör inget heller öfr jag ser att frosten har lamslagit alla löven ute så de behöver tinas upp av solen som e på framfart innan jag kan gå ut och fortsätta jaga dom.

Ola är på väg ner till Alingsås tillsammans med goa svärfar som ville följa med idag för att kika på en ny Volvo V70. Jag hade tråkigt nog inte orken och det skulle ju vara typiskt om Ola kommer hem i eftermiddag och säger att han köper den bilen och jag inte var med idag. Men men idag prioriterar jag en ledig dag istället och den har precis startat med en ljuvlig sovmorron.

Ha en underbar lördag allihopa!

Inga kommentarer: