25 oktober 2010

Det händer så mycket och så stora saker så jag hinner inte skriva här och berätta för er vad som försiggår. Sen har jag drabbats av en otrolig trötthet igen och det påverkar självklart vad jag orkar göra efter arbetsdagens slut. Läste att det var vanligt att bli trött de 3 första månaderna i graviditeten och sen även de 3 sista och snart så är jag inne i den sistnämnda perioden samt att det är höst vilket brukar leda till en trötthet i vanliga fall oxå. Men idag var vi till barnmorskan och då fick jag ge blod så jag väntar för att höra hur mitt järnvärde är. Det är tydligen vanligt att många behöver äta järntabletter vid den här tidpunkten i graviditeten och det gör jag mer än gärna bara jag inte behöver vara så här trött ända till februari månad..

Sen fick vi även lyssna på bebisens hjärtljud. Jag vet inte vad jag har förväntat mig eller hur det skulle vara så jag fick nästan en chock där jag låg på britsen och hörde mitt barns hjärta. Det första jag tänkte på var valar och hur de pratar :) Det slog väldigt fort och ibland hörde vi ett annat ljud då visade det sig att bebisen rörde på sig -häftigt vad människan har uppfunnit.! Allt såg fint bra ut med mig och bebisen så vi bokade in ett nytt möte om 3 veckor.

När jag kom hem så värkte mina ögon och jag var psykiskt trött så jag tappade upp ett bad och gjorde iordning 1 god fralla och sjönk ner i varmt vatten. Det är andra gången som jag badar i vårt bubbelbadkar sen vi flyttade in -snacka om överreklamerat!! Men för mig gjorde det underverk idag och nu myser jag i soffan.


Måste bara visa vilka otroligt små och söta strumpor jag fick av svärmor idag.
De är så otroligt små så jag har svårt att ta till mig att mitt barn kommer vara
så litet och bära dom här om några veckor... *Magiskt* Fick även många bodies i strl 56
så nu har vi kläder till vår Ängel den första tiden! :)

Inga kommentarer: