31 mars 2009

Incident hjullager

Ja imorse ringde klockan extra tidigt för mig och min sambo. Jag fick ta turen in till stan och lämna in min bil på bilverkstan innan jag fortsatte vidare till mitt jobb. För någon vecka sen ville jag att Ola skulle följa med mig i bilen för att lyssna på ett ljud. Det ljudet jag hörde var inte nåe att oroa sig för -något löst i panelen uttryckte Ola sig. Men däremot förstod han inte varför jag inte hade reagerat på ett dånade ljud (trodde dt var vinterdäcken) men visade sig vara hjullagret fram. Så därför har jag fått lånat min svärmors bil i drygt 2 veckor innan jag nu äntligen kan få hjullagren bytta. Var t o m inne på att köpa ny mobiltelefon då jag inte hörde mamma längre när jag ringde till henne från bilen. Var helt bombissäker på att den var trasig... Så det positiva med det hela, som man alltid ska ta fram i varje tråkig situation var att jag inte behöver byta mobiltelefon, "bara" hjullagret fram på bilen :)

Så ikväll ska vi åka till mina svärföräldrar och lämna tillbaka deras bil som de förövrigt har köpt av min mor, så jag är van att köra den sen tidigare :)

Inga kommentarer: