5 mars 2009

*Home Alone*

Jaha så har jag blivit gräsänka... Ola har av sitt jobb fått en oväntad betald semester tripp till svenska Vemdalen. Och vem säger nej till det??!!!! Just nu sitter han i en knallgul minibuss någonstans där mobiloperatören 3 inte har någon täckning, tur han har även ett telia abonnemang som fungerar överallt :)
Ett killgäng på 5-6 killar som ska åka skidor över helgen. Det roliga är att chefen som bjuder på resan inte har någon aning om vad som kan hända! Ola och jag tycker ju om att åka skidor och är iväg på minst en vintersemester varje år. Till skillnad mot hans arbetskamrater, de kom fram till att den ena stod senast på ett par skidor 2001 och den andra 1988 :) Så jag undrar om chefen vet att denna resa kan bli väldigt kostsam för honom. Fast iofs de är ju systemutvecklare som kan arbeta var som helst även från sjukhussängen med bägge benen gipsade, så det löser sig nog!!

Idag har jag varit på 1 års kalas. Det är mamma och pappas cairnterrier som fyller 1 år idag, så Grattis Iris!! De hade köpt semeltårta från Hanna Larson, njöt riktigt noga för det var nog sista smaken för mig på mandelmassa för i år...
Nu ska jag surfa runt lite på olika bloggar / hemsidor innan jag ska kojsa tillsammans med Camilla Läckbergs, Sjöjungfrun. Fick den av Ola förra veckan -perfekt för mig nu när jag e home alone!! -Tack!

Inga kommentarer: