7 mars 2009

Lördag idag och första helgdagen home alone. Vaknade redan kl 08, utvilad hur det nu kan komma sig efter en arbetsvecka??!! *strange* men då var det skönt att slippa ta hänsyn till någon som förmodligen sover bredvid en utan jag tände lampan och började läsa Sjöjungfrun av Camilla Läckberg! Det är en bok som du inte bara kan läsa några sidor för att sen lägga undan den, utan börjar jag läsa den så vet jag att jag är fast minst en halvtimme med den. Jag har läst alla Camilla Läckbergs böcker och tycker hon är en bra författare men med denna bok kan jag känna igen mig i skrivandet. Känner att jag känner igen mycket med hennes tidigare böcker, kan inte riktigt sätta fingret på vad men det är nog hennes upplägg. Tråkigt så jag hoppas på större variation i hennes nästa bok.

Nu sitter jag och äter frukost med datorn på, det är oxå något väldigt ovanligt förekommande. Men nu har jag ingen som jag äter frukost tillsammans med och då var det ett självklart val att starta upp lap topen. Än har jag inte hunnit sakna min sambo men visst ser jag fram emot att han kommer imorgon, söndag. Vetskapen att jag bara kommer vara ensam fram till söndag gör det nog att allting blir lite som en lyxtillvaro, ensam hemma, ingen att ta hänsyn till, göra det jag själv känner för men jag vet oxå att imorgon kommer han jag älskar, det är nog mycket därför som jag kan njuta så här mycket av att vara själv.

Ha en trevlig lördag alla!!

Inga kommentarer: