29 mars 2009

Back home och det första vi var tvugna att göra var att skotta. Vi hade skottat ut lite snö på garageuppfarten så att den skulle smälta bort fortare när vi var borta, men så istället var jag tvugen att skotta bort den + all snö som hade kommit under fredagen. Jag som vill ha VÅR nu, det är ju snart april månad...
Vi har haft en underbar semester med strålande sol de två första dagarna. Sol + Blå himmel + Massa vit snö = Behövs inget mera. Jag var jättevarm och satt t o m och solade under de här två dagarna, så som det ska vara när man åker på vintersemester. Sen blev det mulet under onsdan och torsdan och då blev det genast kallare och vi drog oss in i värmestugan när vi fikade. Allt har gått bra, inga brutna ben eller andra skador vilket känns oxå skönt. Jag har ju ett knä vars ledband har brustit 2 gånger så jag är väldigt rädd för att få upp den skadan igen. Men allt gick som det skulle!
Ola filmade mig när jag åkte bräda och det är väldigt kul att jämföra mot förra året. Detta är min 3e säsong på bräda och det är stor skillnad mot förra året, vilket känns väldigt roligt att min utveckling går framåt...

Igår bytte Ola min fläktrem på meganen så nu låter det inte som jag har en hel skock med kycklingar längre under huven. På tisdag ska den återigen in på reparation, då ska hjullagren bytas och det lär bli dyrare än en middag som jag bjöd Ola på som tack för hjälpen, det blev kina mat från Haga. Vilket vi intog hemma med Robinson på tvn. Idag har vi städat hela huset och nu ska det äntligen bli lite mat, jag är gör hungrig!! Jag har beställt potatismos, fiskpinnar samt lingonsylt. *smaskens*

Inga kommentarer: