18 mars 2009

Dunka tak

Det stämmer att man får mer träningsvärk 2 dagar efter själva aktiviteten. Idag känns det som jag har blivit överkörd av ett tåg. Väldigt stel i överarmarna samt skuldrorna, men ack vad roligt det var att klättra!
Jag dunkade i taket 4 gånger av totalt 4 försök -väldigt stolt och nöjd över mig själv. Det fanns en vägg som jag tvivlade att jag skulle kunna komma så långt på. Greppen var väldigt bra men den lutade utåt lite, så man var tvungen att arbeta mer med armstyrkan. Men det fixade jag -inte plättlätt men lättare än vad jag trodde.
Måste skvallra lite oxå, min sambo dunkade tak endast 2 gånger thi hi *smile* varför är det ingen som tror när jag säger att jag är starkast i vårt förhållande..................... :)
De som vill testa på att klättra kan ringa till karlstad klätterklubb (tror de heter så) så kan man få prova på med en instruktör som ger en tips och säkrar åt en. -värt att prova!

Inga kommentarer: