30 juli 2010

Tidig höst??

Jag har inget emot hösten. Den brukar vara efterlängtad av mig när den väl knackar på dörren. Då får jag krypa ner under filten, tända en massa ljus, titta på film eller läsa bok och bara kura inomhus samtidigt som det blir mysigt mörkt ute och börjar bli blåsigt. Jag brukar vara nöjd på sommaren och dess värme när hösten kommer. Men idag känns som en riktig höstdag och det känns inte bra. Vi har ju knappt kommit in i augusti vilken jag tycker fortfarande är en sommarmånad så detta är på tok för tidigt att klä sig i stickade tröjor och långbyxor.

Syrran kommer på måndag och hon är van +36 grader så även för hennes skull hoppas jag på lite mer värme i luften!!

Nu snart ska vi bege oss till brädgården med astran och släp bakom. Vi ska köpa en mängd spånskivor som ska skruvas fast i väggen ute i boden samt någon skiva så vi, öhhh Ola kan snickra en snickarbänk oxå ute i boden. Vi är nu stolt ägare till en kap/gersåg så nu äntligen kan jag beställa saker!! Var in på Mansion igår och såg en otroligt snygg hörnhylla, visade den för Ola och frågade om en sådan är svår att bygga och nej det var det inte. Jag köper hellre brädor och färg för 900kr så Ola kan bygga en hylla åt mig än betalar en affär samma pengar.

Ha det gott!

Inga kommentarer: