14 juli 2010

Idag efter jobbet hämtade jag doppresenten till Melker. Känner mig nöjd för nu är allt fixat inför lördagens dop och det är bara onsdag... :)

Termometern i bilen visade 22 grader och det var olidligt hett men jag slutade tidigt så det gjorde mig ingenting. Istället ringde jag goa Malin som sliter hemma just nu med sitt nya kök och fick mig en vägbeskrivning till badplatsen Arnön. Ligger strax ovanför Forshaga och jag åkte dit med fika och nyaste Amelia som sällskap. Väl där visade det sig vara ett kanonmysigt badställe. Man kunde ligga på gräs -vilket jag föredrar och det var en lång och fin sandstrand -perfekt! Dit kommer jag åka fler gånger i sommar, om vädret tillåter förstås...

Jag har redan börjat tröttna på grillmat så när jag låg på badstranden så fantiserade jag om vanliga makaroner och stekt falukorv. Ibland är det enkla det godaste. Men jag lyckades med något som jag aldrig har gjort förut. Jag brände fast makaronerna i kastrullen -kan nog inte göra om det.. :) Sen när jag stekte falukorven så pratade jag samtidigt med Jennica i telefonen och glömde bort dom så ena sidan blev väldigt svart, få se vad Ola säger som ska ha detta i matlådan imöra... Nu återstår en väldigt rolig kastrull att diska -not!

Inga kommentarer: