5 juli 2010

Jag är rädd att ni kan skylla/tacka mig för att det har blivit väderomslag ute. För efter lördagens hetta så önskade jag moln och regn, vilket vi oxå fick igår söndag! Jag fick tillbaka lite energi såpass mycket t o m att vi tog en cykeltur på 1 mil. Vi cyklade ner mot klarälven på botorp sidan och utforskade grusvägarna där. Det är riktigt kul att cykla på nya ställen och vilken Bullerby känsla det måste vara att bo där! Slingrig grusväg, små hästhagar på bägge sidor om vägen allmänt rotigt som det ska vara på landet med leksaker parkerandes längs med vägen. Tillslut kom vi allt ner till vatten men där var det så myggigt så det gick inte ens att stå still :( Antar att det är där som man kan rida ner och bada med sina hästar för det var åt det geggiga hållet.
Det skulle vara kul att hitta någon väg ner till Klarälven där man själv skulle kunna ta sig ett dopp...

Nu har vi sett ytterligare 2 filmer nämligen: Shutter Island med Leonardo Di Caprio samt Sherlock Holmes regisserad av Guy Ritchie. Inga Linda filmer precis... Den förstnämnda trodde jag skulle vara rejält scary men där hade jag fel, kan kanske bero på att vi såg den på förmiddagen?!?!?! Det roliga var att efteråt gick Ola in på imdb och läste om vilka fel som finns i filmen och det var en hel hög med roliga missar, en del riktiga bloopers.. :)
och den andra filmen somnade jag t o m i och det säger väl allt??!!

Inga kommentarer: