20 juli 2010

Jag märker att jag inte har samma "tid" längre för bloggen när jag har semester. Konstigt för nu har jag ju all tid i världen men jag väljer att inte lägga den på datorn. Vi har haft kanonsköna dagar med mycket ta dagen som den kommer och spontan besök hos kompisar. Sådant som jag önskar att jag var bättre på även när jag jobbar men då finns inte tiden eller energin, tyvärr.

Igår tog jag min 10 liters hink och begav mig till Ängebäck och till jordgubbarna!! Det fanns hur möe bär som helst i landet men tyvärr börjar de bli övermogna så jag fick granska dom en och två gånger på innan jag la ner dom i hinken. Sen våldgästade vi familjen Skoglund/Aas och kalasade på gubbarna. Under semestern har jag inte på mig min klocka och därför har jag noll koll på tiden så gissa om jag fick en mindre chock när den var halv 7. Inte konstigt att jag var vrålhungrig så då blev det avfärd hemåt och Ola lagade Frida laxen till oss.

Nu har Ola åkt till Bergvik och jag valde att inte följa med. Vill inte att min energi ska gå åt till att ränna i affärer så därför har jag lite skrotartid här hemma alldeles för mig själv. Tänkte jag ska gå ut och så lite gräs där vi har grävt samt ta ett varv i trädgården -hittar alltid nåe att göra då. :)

Ha det gott!

Inga kommentarer: