12 juli 2010

Fästing inneboende

Vilken panik jag fick imorse när jag hade duschat... När jag torkade mig med handduken såg jag något svart på höger sida men tänkte att det var ludd från handduken. Jag hade inga linser i så det var precis jag såg "luddet". När jag skulle klä mig var det fortfarande kvar och då såg jag att det var inget ludd utan en fästing som har börjat suga och blivit stor. Fy vad äckligt PÅ mig sitter en fästing. Här hemma är det alltid Ola som tar bort katternas fästingar, blir några trots att vi kör frontline på dom båda. Jag tycker dom är sååå vidrigt äckliga men vad ska jag göra nu när jag är själv hemma??!!! Provade att ringa Ola för att rådgöra och ha någon vid min sida när jag gör det men telefon f-n funkar inte, vill ha en vanlig telia telefon som man bara behöver trycka i vägguttaget. Funderade på att ta med fästing borttagaren så får Sylvia (min kollega) hjälpa mig igenom detta. Men så provade jag att ta öglan runt den jäveln och sen lossnade den bara utan att jag hade tänkt mig det :) Nu ska jag googla runt och läsa lite om de här otacksamma, hemska djuren som inte är önskvärda någonstans.

Inga kommentarer: