21 december 2009

Idag kan jag skriva -18.5 för det var så kallt vi hade hemma hos oss imorse. *Burr burr*

Idag går vi in i sista veckan innan julafton, självaste julveckan, för idag är det dan före dan före doppardan!! På jobbet kommer det vara lugna, härliga dagar vilket leder till att mycket annat kan hinnas med. Både praktiska saker som laga saker som har gått sönder samt pyssla mer med barnen. Alltid skönt att kunna varva ner på jobbet så man inte är uppstressad till max när julafton kommer. Hoppas bara min Ola kan få tillbaka sin energi och bli frisker.

Igår tog jag ett stort beslut nämligen vi ska inte ha någon julgran i år. Min och Olas konversation löd så här:

L: I år känner jag inte för att ha någon julgran.
O: OK då köper vi ingen.
L: Men vill du inte veta varför jag inte vill ha någon gran innan du säger att det är OK?
O: Varför vill du inte ha någon julgran i år?

Trodde Ola skulle reagera mer när jag sa att jag inte ville ha någon julgran, annars är det jag som prompt vill ha en!! Då tyckte han att vi kan bestämma vartannat år om julgranens existens hemma hos oss och tydligen så bestämde jag i år. Vilket betyder att nästa år är det Olas tur och då är jag 110% säker att han säger han inte vill ha någon gran. Detta innebär att först julen 2011 kommer vi ha gran nästa gång (men det är bara vad Ola tror just nu!!!) thi hi

Mysjulekramar

-- mitt beslut varför jag inte vill ha någon julgran är för vi har precis fått tomt på banankartonger i vardagsrummet där granen isåfall skulle stå. Och det blev så öppet och luftigt så jag känner inte för att ställa en gran där. --

Inga kommentarer: