2 december 2009

Hädanefter och några veckor framåt kommer det bli allt mindre blogg inlägg från min sida, då vi saknar internet i vårt nya hus. Och inte nog med det så tar det även några veckor för att få hemtelefon och kryddan på detta är att våra mobiltelefoner saknar täckning. Känns som vi har flyttat ut från civilisationen till ingenstans. Hos oss råder tystnaden och det är rätt skönt får jag medge...
Igår kväll var det fullmåne och vi njöt i fulla drag av det härliga ljuset. Vi släckte ner i alla rum och tittade ut på månljuset som strilade in i vardagsrummet. Ute gnistrade det av frosten -det var jättegrant! Det blir väldigt mörkt hemma hos oss, då vi endast har en nära granne samt ingen gatubelysning som lyser upp. Änsålänge störs jag inte av det och känner mig även trygg innanför väggarna :)

Varje kväll händer det nu saker hemma hos oss. Igår fick vi upp 2 adventstjärnor samt lite julpynt, Ola slängde ett stort lass med skräp. Sen hamnar vi i soffan innan det är dags att kojsa. Idag ska jag åka förbi svärmor efter jobbet och få med mig lite banankartonger de har i sitt garage. Hoppas finna några panelvagnar samt lite dukar till vardagsrummet.

Kram!

Inga kommentarer: