7 december 2009

Helgen har passerat och det är måndag (redan). Denna helgen har jag inte varit längre ut än på farstukvisten, det har nog aldrig inträffat mig när jag dessutom är frisker. Men det har varit jobb med huset hela helgen, försöka få så mycket som möjligt iordning då vi fick besök av nästan hela Olas släkt igår. Broder kom, mamma och pappa kom, mormor kom, moster kom, morbror kom och då är det ju kul om det inte är alltför rörigt.... Vi har hunnit få iordning relativt mycket me tanke på att vi endast har bott där i en vecka!!
Ikväll kommer min mamma och pappa på adventsfika, de har inte varit hos oss sen fredagen då vi flyttade...

Sen var vi ju på IKEA i fredags. Vi hade med en lång lista på möbler samt småsaker som fattades och det mesta hittade vi oxå! När vi kom till tavlorna (det roligaste kvar) ropade de ut i kundradion, nu är klockan fem i åtta och IKEA stänger om 5 minuter. Va redan var både min och Olas reaktion. Hur kan de varna endast 5 minuter innan ett så stort varuhus stänger??!! Oftast går man runt och tänker på annat och försvinner bort i inredningstankar. Jädrans vilken panik vi fick, särskilt me tanke att vi skulle ha lite möbler från lagret.
Så vi fick gåspringa igenom blommorna, ramarna, speglarna, ljusen, julsakerna och fyndhörnan var inte att tänka på. Kände mig snuvad på det roliga men Ola var rätt nöjd för då handlade vi inget onödigt enligt han...

Väl hemma landade vi framför idol för att se Tove bli utröstad. Hejja Erik -han måste ju bara vinna!!!!

Hoppas ni oxå har haft en underbar helg?!! --kram--

Inga kommentarer: