14 december 2009

Dömle julfest

Detta var en helg som krävde en extra dag ledig konstaterade jag och Ola igår kväll men vi får kämpa på denna vecka som är sista hela veckan innan jul!! Igår kojsade vi redan kl 21 och var helt slut efter brist på sömn.

I lördags ställde vi klockan för att hinna packa väskan för vår lilla resa till Dömle herrgård. Om jag hade vetat det jag vet idag så hade jag packat ner mer varma utekläder då vi blev överraskade med en tävling. Blev uppdelade i 9 olika lag och vi skulle ta oss igenom 9 olika stationer med bl.a. kunskapsfrågor och lekar. Var allt från skruva i så många skruv i plankan på 3min till spotta grodor. Såg rätt kul ut med vuxna människor som stod och spottade grodor. hi hi

Efteråt var jag alldeles nerkyld och som tur va hade några fått igång en eld. Där stod jag en bra stund och värmde mig samtidigt som jag fick passa korvarna -ett perfekt jobb till en frusen själ :)
Efter korvgrillning var det fri tid i 2½h och vi passade på att slumra en stund.

Sen var det träff inne i herrgården för lite glögg innan julmaten. Där träffade vi Stamfords ägares fru som jag inte har träffat tidigare. Hon berömde mig och min klänning -roligt att höra!!
Sen när Ola gick för att hämta våra drinkkuponger så sa hon:
- Visst ser du bra ut men inte visste jag att du hade en sååå vacker flickvän.

Ord som värmde väldigt mycket inombords då jag stod bland 60 personer och det var bara 1 person som jag kände. Resten av kvällen var jättelyckad! Vi bjöds på god mat, väldigt typiskt svenskt julbord och sen var det musiktävlingar och karaoke ledda av Froggyboy från Grums.

Blev sent i säng och frukosten serverades mellan 8 - 10 så det blev inte många timmars sömn. Därav en tidig sänggång igår kväll och pricken över i:et var att min klocka ringde 04.50 imorse, mer död än levande. Men Samurai var glad över sällskap och lite liv i huset!! :)

Måste nämna att mitt lag vann stationstävlingarna och pris delades ut!!!!

Inga kommentarer: