31 augusti 2011

träning

Igår var då dagen kommen då jag på mycket länge skulle iväg och träna. Jepp ni läste rätt, träna var det ja!! Jag har inte rört på mig sen före min graviditet och när jag provar och gör lite sit ups här hemma så känner jag att magmusklerna måste ha försvunnit i takt med att min mage växte. Det finns inga kvar. Så det var inte konstigt att jag blev mer och mer nervös desto närmare träningen jag kom. Tänkte för mig själv vad jag hade gett mig in på, jag kanske skulle ha jobbat upp lite grundkondis iaf här hemma för mig själv men nej då jag tar tjuren vid hornen och bokar mig för en timme boxer cise (lättare form av boxning)

Var hur trött som helst under uppvärmningen men bara jag fick på mig handskarna och började slå lite krokar och vanliga slag så kom den där härliga känslan, att det är ju kul!!! Efter en massa olika slagkombinationer och sparkar varvat med hård mag - och ryggträning så var jag genomsvettig och armarna darrade. Men leendet var fortfarande kvar på läpparna!

Så nu varje tisdagkväll är det träning och egentid för mig -Äntligen!!

Inga kommentarer: