17 augusti 2011

roadtrip

Igår gjorde vi en roadtrip och vara borta hela dagen. Vad skönt det var att bara åka med lite saker till Emilia, vi packade nämligen bara med vagnen (såklart) samt någon leksak och mat. Inte en massa saker som vi måste hålla koll på och släpa med oss.

Direkt efter grötfrukosten åkte vi till Hynboholm och plockade nästan 10 liter svarta vinbär. Det ska sen kokas i höst och göras saft mmm då har vi saft för hela nästa år oxå! Under tiden fick Emilia sova sin första tupplur där -perffa. Sen knackade vi på hos grannen mittemot som har fått en liten Elle för 10 dagar sedan och önskade dom grattis. Herregud har Emilisen verkligen varit sååå liten?! :)

Vidare till Ica i skåre där vi köpte mat till Emilia. Det blev kyckling med grönsaker som visade sig vara en riktig smaskens! Den intog hon i Stodene tillsammans med farmor och farfar. När vi satt där och pratade på altanen så kom gammelfarmor och gammelfarfar förbi. Gissa om vi alla vart glatt överraskade!

Emilia blev oxå glad när hon väl vaknade!

Sen lämnade jag Emilia i trygga händer hos farmor och åkte in till stan för lite ärenden. Vad smidigt och fort det går när jag kan åka själv och springa in och ut ur affärer utan någon liten som ska spännas fast och kånkas på. Återkom med en fullproppad kjell påse och en massa kläder till Emilia. Jo jag vet att jag har köpstopp på kläder till henne men detta var i strl 74 & 80, så jag lyckades komma runt köpstoppet.. thi hi :) och en varsin pizza till oss allihopa, mmm den smakade väldigt gott hungriga som vi allihopa hade blivit.

Väl hemma tog vi natten och sov som grisar allihopa!

Inga kommentarer: