10 augusti 2011

Familjeutflykt

Genom att besöka Mariebergsskogen igår och titta på djuren så blev vi officiellt en riktig familj. :) Vi började inne i stan då Ola skulle införskaffa sig ett par cykelbyxor och andra småsaker, sen promenixade vi till mariebergsskogen. Trots en mängd nya, främmande ljud så somnade Emilia direkt när vi la ner henne i vagnen.




Mys & bus på picknickfilten.
Emilia testade mosad banan för första gången
och det var smaskens!

Det är inte ofta jag är inne i stan då jag föredrar att åka ut till Bergvik istället och ränna i dom affärererna. Och när jag väl är i stan så får jag alltid känslan av att det är trångt, mycket folk, bullrig ljudnivå och lite smått kaotiskt. Så jag har verkligen blivit en lantistjej ända ut i fingertopparna som trivs för himlans bra här ute på landet med hästar betandes och grannar som kommer förbi på pratstunder. Känns som ett helt annat liv då jag bodde på kvarnberget och festade nästan varje helg och bara flöt runt. Men jag är glad att jag har haft en sån period i min ungdom annars hade jag missat mycket och kanske fått ålderskris längre fram.

Inga kommentarer: