8 augusti 2011

6 månaders kontroll

Jepp idag har vi varit iväg på Emilias 6 månaders kontroll vilket förutom mätning och vägning även innefattade 2 sprutor. Även denna gång tror jag att det var mest jag som tyckte det jobbigt för Emilia skötte sig väldigt bra. Självklart blev det lite tårar vid själva sticket men så fort hon kom upp i min famn så tystnade hon. Jag hoppas inte att jag för över min rädsla för sprutor på henne för då blir det tufft framöver när hon blir större. Vår "lilla" tös är nu 66cm lång och väger 6.6kg.

Efter besöket gick vi till Ica och köpte gröt så ikväll innan vi byter om till pyjamas ska vi prova och ge henne gröt för första gången. Det ska bli spännande å se om hon sover längre innan hon vill amma inatt. Numera ammar vi 3 ggr per natt och förhoppningsvis kan vi snart vara nere i 1 gång. Finns nog ingen annan än jag som längtar efter det!!

En Emilia som dricker välling alldeles själv!

Inga kommentarer: