1 september 2011

Sömn

En gång är ingen gång men redan nu hoppas jag att vi har lyckats med något som gärna får hålla i sig. Jag la en trött Emilis igår redan 1930 somnade hon (har aldrig hänt förut) och så vaknade hon till lite strax efter 21 men då räckte det med att jag gav henne nappen så somnade hon om. Sen sov hon gott ända till 02 då hon ville amma. Sen sov hon hela natten ända till kl 07. Vilket betyder att hon sov från halv 8 fram till kl 07 imorse med bara EN amning!!! De senaste nätterna har vi ammat varannan timme igen och jag känner att det funkar inte om hon ska hålla på så mycket längre till.

Det trista i denna rosa härlighet är att jag sov väldigt dåligt, vaknade flera gånger och kunde inte somna om -typiskt..! Så jag är lika trött idag som jag har varit de senaste dagarna. Kanske dags att börja lära sig dricka kaffe??!

Men eftersom hon somnade så tidigt så vaknade hon oxå desto tidigare än vad jag är van vid, allt går ju runt..... Men det är det värt om vi kan få henne att somna tidigare på kvällen än 21, 22 och att hon sen sover gott under natten så är jag beredd att offra mina härliga sovmornar.

En som älskar vatten!

Inga kommentarer: