20 september 2011

Öppna förskolan

Idag hade vi bokat träff med Emilias prins på öppna förskolan. Det var första gången vi var där och det var väldigt lyckat! Det första Emilia gjorde när vi hade satt oss ner på mattan var att krypa in till mitten och undersöka några leksaker tillsammans med några andra barn. Hon vände sig om och tittade bakåt någon gång för att vara säker på att jag satt kvar men sen var jag inte mer viktig än så. Hon t o m kröp upp i en annan mammas famn och var hos henne och busade med sina charmiga ögon, min lilla skrutt!

Mitt mammahjärta spricker nästan av stolthet när jag ser vad mycket min lilla tjej vågar och tar för sig. Det känns som hon är trygg i sig själv och jag hoppas så att hon får utvecklas i samma härliga anda.

Efter öppna förskolan åkte vi hem till farmor och farfar där hon fick vara några timmar medan jag passade på att uträtta en mängd to dos. När jag bara ska in och ut i flera olika affärer så är det väldigt skönt att få vara själv, det går så mycket snabbare då. Tack snälla för att ni kunde busa med Emilisen!

Emilia i sin rosa lära gåvagn

Inga kommentarer: