29 september 2011

ljuvlig höstdag

Vilken underbar morgon och vilken härlig höstdag det kommer bli idag!!



Den här vyn möts jag av när jag tar min dagliga promenad med Emilia. Imorse var det extra underbart med solen som började värma och en klarblå himmel, ljuvligt. Vad mycket vädret spelar in på vilket humör och energi man får resten av dagen... Idag gick det snabbt att få Emilia att somna då kommunen kom igår och harvade vägen så nu var den extra skumpig och fin. :)

Måste visa vad jag och mamma pysslade med i söndags.

Vi planterade 2 lilja för dagen samt 2 funkior vid ormbunken som redan står vid stenarna i trädgården. Det är ju ingen vacker syn när man planterar på hösten då plantorna redan har börjat vissnat ner och fått gula blad men jag hoppas de hinner rota sig innan det blir för kallt och att de visar sig från sin finare sida till sommaren...
Sen hjälpte vi grannen att dra ris när han fällde 3 björkar som hindrar kvällsolen att komma till vår altan. Jättesnällt att han ville ta ner dom så vi kan njuta längre av solen nästa år!
Emilia var hos farmor och farfar hela dagen. Jag åkte dit med henne kl 08 och inte förrän kl 18 fick jag träffa henne igen. Det hade gått så bra så och hon hade visat sig från sin allra goaste sida.
-Tack för hjälpen-

Inga kommentarer: