25 september 2011

dygnsuppfattning

Sen Emilia kom till oss så har min syn på klockan förändras. I början sov hon mest hela dagarna men ammade väldigt ofta på natten och därför ruckades min nattsömn rejält. Nu de senaste dagarna har hon inte ammat en enda gång på natten vilket för mig är helt ljuvligt! Jag kan nu få sova hela natten förutom mellan 02 - 02.30 då hon har för vana att vakna till och vill då ha nappen och lite ryggstrykningar innan hon somnar gott om igen. Jag befinner mig i ett lyckorus och det är helt otroligt vad sömn kan göra med kroppen och humöret! Jag har inte sovit så här mycket sen början av februari och det gör mig inget att Emilia vaknar 7.30 och vill gå upp då, det är en helt ok tid.

Tänk vad mycket man får ut av dagen när man kommer upp på morronen. Klockan har hunnit bli 09.00 och jag har redan ätit frukost och skjutsat Emilia till farmor och farfar som ska vara med henne idag. Det var inte många bilar jag mötte när jag åkte kl 8.00 imorse :) I fredags åkte vi till mormor och jag var där redan strax efter 8 vilket inte kändes tidigt för mig eftersom jag varit igång ett tag men för ett år sedan hade det varit mitt i natten då vi brukade pallra oss upp ur sängen nån gång kring 10 tiden.

Däremot har jag blivit otroligt kvällstrött och kroppen slappnar av och säger ofta go natt när Emilia lägger sig och lugnet råder över Ängen. Nu ska jag gå upp och väcka min sambo som har fått sovmorron. För idag har vi mycket trädgårdsarbete att göra samt annat småfix när vi båda har 2 händer och inget liten goding att passa.

Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer: