15 juni 2010

Trädgårdsarbete

Igår klippte jag gräset hemma. Jag förstår inte folk som köper gräsmattegödsel för dyra pengar, min gräsmatta växer som ogräs trots att den bara får vatten när det regnar och sol när solen skiner. Den får ingen extra näring eller kärlek av oss men ändå trivs den så bra hemma på Ängen. Jag känner mig som en riktig bonde som åker runt i sin traktor när jag rattar vår åkbara gräsklippare. Det är riktigt roligt och är gräset inte så långt så kan jag växla upp och då är det precis så jag klarar av att ta svängarna, fort går det! Ser ut som en fuller har klippt gräset ibland när man kollar på ränderna efteråt. :)
Det tråkiga var att jag var tvugnen att kratta väldigt mycket då gräset var för långt när jag klippte. Så nu är det lika fint som när goa svärmor krattade i helgen, Ola ska bara ta bort högarna ikväll så är det perffa igen.

Inga kommentarer: