24 juni 2010

drug fact

När jag hade lunginflammation i april månad, då jag trodde att jag skulle dö så hade jag en hemsk hosta som det bara fanns en hostmedicin som tog bort den, nämligen cocilana. Grymt stark och grymt äcklig bismak men desto effektivare mot hostan! Läste detta på en skum internet sida om just cocilana.


"Cocillana-Etyfin är ett hostdämpande läkemedel man får utskrivet av läkare mot torrhosta/rethosta. En del använder det dock för att uppnå narkotiserande effekter vid högre doseringar, en del säger att det inte är värt det då smaken kan uppfattas som så äcklig att det inte är värt att göra sig påverkad av".

De sista orden kan jag stryka under och hålla med om!! Sen är jag inte förvånad om det finns vissa personer som fixar denna medicin i avseende att försvinna in i dimman, då den är väldigt stark. Det var som att shotta någon hemsk procentdrink.

Nog om detta nu ska jag släppa sjukdomar och återgå till nuet för att snart äta lunch med barnen.

Ha det gott!!

Inga kommentarer: