8 juni 2010

Ett STORT GRATTIS till ert nya tak, Linda och Ola!! Ja inte är det billigt att köpa tak, så i sommar får jag sitta hemma och njuta av vårt fina tak på boden :) Vi hade först tänkt lägga planja plåtpannor men efter ett besök på Beijers och en offert på ca 10.000kr för allt så sadlade vi om. Nu kommer det bli samma tak som på huset d.v.s. röda tegelpannor. Så på lördag smäller det -då ska vi lägga takpapp, snickra leckt och sen får vi se hur långt vi kommer. Men förhoppningsvis har vår fina bod ett lika fint tak som vårt hus på söndag eftermiddag om allt vill sig väl...

Igår var jag hos grannen och raggade hästgödsel -trodde aldrig att jag skulle bli så glad över att få lite hästbajs! :) En hel skottkärra skottade jag upp och mer finns det att hämta. Det är fjolårets, alltså brunnet hästbajs så det är perfekt att lägga på mina vinbärsbuskar samt övriga buskar. Kan inte bli bättre!! Men ni skulle ha sett vilka rejäla, feta daggmaskar jag fick me´ mig, usch å fy va äckliga dom var! Och den här gången valde jag att använda trädgårdshandskar när jag rallade ut gödslet, bara tanken vad det har varit en gång i tiden fick mig att noga sätta på mig dom...

KRAM!

Inga kommentarer: