20 juni 2010

Nu har vi avnjutit en god kvällsmat på picknick filten i söndagens sista solstrålar, mysigt!! Det har varit en dag ute i trädgården och det känns nu i kroppen, jag är väldigt trött och en som borde vara ännu tröttare är Ola som har flängt upp och ner på stegen idag och igår upp på vår bod. Det är inte mycket jobb kvar nu som återstår med vårt takprojekt. Idag har vindskivorna, sidplåten samt nockpannorna kommit upp så vi börjar se slutet..!
Jag har klippt gräset och jag må säga att det går väldigt smidigt med vår åkbara gräsklippare! Men jag känner mig som en bonde när jag rattar den.. thi hi ingen servo är det på den så jag får kämpa rejält med ratten i svängarna -det känns...

Nu har vi en kortvecka framför oss -med midsommarafton på fredag! Det kommer bli vårt första midsommar firande på Ängen i vårt hus tillsammans med goa vänner!! Jag hoppas på både värme och uppehåll så vi kan sitta ute långt in på natten.

Inga kommentarer: