5 juni 2010

Strömstad

Vad härligt det är att bara åka iväg för några dagar på en minisemester! Jag och Ola tog ledigt igår (fredag) och just nu befinner vi oss i underbara Strömstad i mina föräldrars sommarstuga. Och vilket väder vi har lyckats pricka in!!! Solen skiner från en klarblå himmel och det är galet härligt!! Idag tog vi en tur in till la stada och köpte rökt makrill som vi intog vid vattnet på en gräsplätt. Jag tycker det är så underbart att ha picknick -mycket bättre än att sitta på en skränig uteservering och trängas. Nu sitter jag och Iris inne en liten stund för att få lite svalka. Jag dricker mycket vatten men en dag i solen tar på krafterna så det är riktigt skönt att bara slappa framför datorn.

Igår kom en f.d. arbetskompis till Ola förbi. Han är numera butikschef i en kjell&co butik i Nordby så det var ju vägarna förbi! Vi satt ute och tölade och planerade midsommar tillsammans. Denna sommar kommer bli en kanonsommar -det känner jag på mig!

Hoppas Karlstad bjuder på lika fint väder som här på kusten och att ni njuter dagen!

Inga kommentarer: