25 juni 2010

Midsommar

Igår när jag kom hem efter mathandling på Bergvik och jag kan ju säga att jag var inte själv där som letade efter färsk potatis, meloner... Tur va så hade jag skrivit en lista på vad jag skulle ha med mig därifrån så någorlunda fort gick det ändå. Mindre tur hade tjejen som stod och sålde jordgubbar utanför. En hel pall med jordgubbar hade nämligen vält för henne och när jag kom förbi så satt hon på marken och plockade jordgubbar. Det kan inte vara någon höjdare att en hel pall med jordgubbar dröser i asfalten dagen före midsommar.

Väl hemma invigde jag min nya bikini och min nya baden baden stol och där somnade jag gott i solen. Underbart!! Vaknade av en speaker röst, weird. Det hände titt som tätt när vi bodde på Färjestad då travbanan låg precis intill men här ute mitt ute i ingenstans?? Tog på mig ett linne och knatade mot ridskolan och där hade de hopptävling. Så igår kväll var jag och Ola samt Isa på hopptävling.

Nu har vi städat hela huset och inväntar snart midsommar gäster. Det kommer bli uppdukat långbord ute på gräsmattan, kubb, crocket, go mat och en massa skratt och prat. Betydligt lugnare midsommarfirande än vad jag och Jennica annars brukar ha nere på kusten... :)

Ha en trevlig midsommar alla nära och kära!!

Kram

Inga kommentarer: