15 juni 2010

Nålar och armveck...

Hur kan någon välja att arbeta med att sticka folk i armvecken?? Eller väljer man inte utan en dag utifrån ett rullande schema så är det sin tur att ta skitgörat om man är utbildad sjuksköterska. För skitgöror finns det på alla arbeten. På mitt arbete är det bokstavligt att byta bajsblöjor :)

Jag har blivit stucken i armvecket för 3e gången på en ganska kort tid. Förhoppningsvis så kanske jag kommer vänja mig vid det men jag mår lika dåligt varje gång jag ska iväg och bli stucken. Det spelar ingen roll om de ska ta blod eller om de är snälla och ska spruta in någon medicin -det är lika hemskt ändå. Som liten känns det mer ok att sitta och storböla men när man e 29år är det då verkligen ok att börja stortjuta varje gång nålen kommer fram?? Eller t o m redan i väntrummet??

Inga kommentarer: