29 juni 2009

Ja så var det måndag vilket betyder början på en ny förhoppningsvis lika underbar vecka. Min helg har varit helt fantastisk ur alla synvinklar :)
I fredags packade vi bilen och åkte ut till landet = Olas sommarstuga som ligger precis vid vattnet med egen sandstrand. Våra kära grannar Tomas, Terese och deras kära son följde med och vi hade en trevlig stund med bad och god mat.
Våra katter har nu tagit sommarlov coh kommer tillbringa 6 veckor ute på landet. Hoppas de inte kommer förvandlas till vildkatter när vi kommer v.33 och ska hämta hem dom igen... Bara under denna helgen så har de fångat många små näbbmöss. Så de har det perfekt därute! Mina svärföräldrar kommer bo denna vecka i sommarstugan och sen hela deras semester så det är mycket därför våra katter kan få ett sommarlov, bort från stan och till alla möss!!

I lördags åkte vi vidare till Uddeholm där Olas farföräldrar bor. Vi hjälpte dom med lite småsaker och blev bjudna på goda rullader och en mängd sött... Sen tillbaka till sommarstugan och ett plurr i det blå -härligt!

Igår kunde vi spendera hela dagen vid stugan. Det är verkligen sommar nu vilket jag har väldigt svårt att förstå. Värmen kom så snabbt och helt plötsligt så kan vi bada flera gånger per dag trots att det bara är juni. Vilket vi gjorde denna dag, sprang t.o.m. i vattnet utan att feggå i och simmade ut till flotten för att sola där en liten stund och sen dyka i för att svalka oss. Jädrans vad underbart!!! Trötta åkte vi hem igår kväll för att betala räkningarna och öppna alla fönster för hemma var det varmt.... Jag har inget problem med det när jag ska sova men tyvärr har min sambo det...

Idag blir det jobb och sen marsch iväg till sommarstugan igen!! Gäller att passa på så länge sommaren är här. Kan ju vara all värme som vi får iår om man tänker riktigt krasst.

Ha det gott i värmen!!

Inga kommentarer: