16 april 2009

Why why why ???

Varför svarar jag alltid -Ja allting är bra, -Jag mår bra! Varför ska jag alltid hålla uppe fasaden trots att allt inte är bra, jag mår inte bra.
Oftast när man frågar någon "hur mår du?" så förväntar man sig (jag) att den personen säger, -jag mår bra! Det är inte ofta någon säger -nej jag mår inte så bra. När man ställer frågan -Hur mår du? har man då verkligen den tiden ifall den andra personen svarar att -Nej jag mår inge bra. Har man tiden att sätta sig ner och prata?


Hade för en gång skull radion på i bilen när jag åkte hem från jobbet idag. Har oftast inte det då jag tycker det är väldigt skönt att varva ner och försvinna in i mina egna tankar efter en arbetsdag. Då på rakan vid Sörmon kom Simple plans låt How could this happen to me och jag bara bröt ihop när refrängen kom. Varför kan jag inte få må bra när äntligen våren har kommit och det är soligt och varmt ute?? Varför måste jag må som sämst när jag egentligen borde njuta som mest av tvåsamheten ute i det fina vädret?!


How could this happen to me
I've made my mistakes
got nowhere to run
The night goes on as I’m fading away
I'm sick of this life
I just wanna scream
How could this happen to me

*KRAM*

Inga kommentarer: