30 april 2009

Hemma och sjuk

Konstigt hur fort jag kan bli sjuk. Från att i tisdags kväll sitta och måla en båt på jobbet och vara hur frisk som helst till att ha en tuff natt och vakna helt matt i kroppen och ont i halsen.

Natt till igår var bara lång och segdragen, en sån natt jag tittar på klockan femtielva gånger och önskar att om det inte vore morron snart så jag slipper ligga här. Jag svettades och frös om vartannat och hade ont i halsen, kul nu blir jag förkyld tänkte jag. När klockan äntligen ringde kände jag mig allt annat än utvilad. Jag var helt utmattad, kände mig överkörd av ett tåg. Ringde till jobbet och meddelade att jag är hemma idag och imorgon (som idag) hoppas de fick tag på en vikarie, då vi har mycket barn... Gick tillbaka och somnade om, gissa när jag vaknade?? jo kl.13!! Men inte utvilad utan fortfarande väldigt matt i kroppen och illamående. Jag gick ner och skulle värma våfflor till frukost men innan jag hann till micron fick jag gå på toaletten 3 gånger.
Efter frukosten fick jag gå och lägga mig igen och slumrade åter till för att vakna illamående och frusen.
När Ola kom hem fick jag i mig lite mat iaf och därefter tog vi en kort promenad och plockade vitsippor. Men det var som att den promenaden krävde all den energi jag hade i kroppen för när jag kom hem vart jag illamående och trött igen.

Det känns väldigt skumt, idag mår jag bättre (fortfarande ont i halsen) men så har jag inte kommit upp ur sängen än heller... Det är som att kroppen talar om att det har varit mycket för mig på sista tiden, 2 negativa händelser samt att vi höll på och grävde hela helgen. Jag hoppas att gårdagens sömnmaraton var vad som behövdes och att jag idag mår bättre! För det kan ju inte vara normalt att sova från 22 till 6.30 och sen sova vidare till kl13, åt lite frukost och sen lyckades jag somna lite på dagen igen och sen sova hela natt till idag?!

Ha en trevlig Valborg!!

Inga kommentarer: