23 april 2009

Det händer så mycket på hemma fronten så jag har inte ens tid med att skriva ett inlägg här. Började med i söndags då vi åkte till mina svärföräldrar med våra bilar för en vårtvätt! Inge kul att ha en gul bil när man börjar titta närmare på den, full med svarta fula asfaltfläckar. Gick på med avfettning och prickbort men jag fick ändå stå i slutet och skrapa bort dom med mina naglar (som jag inte har...) Förstår nu varför Ola köpte en svart bil, bara att spola av dammet -det andra ser man ju inte :)

När vi skulle åka hem såg vi att deras granne-till-granne, Per Sjöqvist var ute i trädgården. Va bra tänkte jag, för jag behövde prata med honom om en paddlingstur som QomIgong anordnar i juni. Så vi gick dit istället. De höll på med att skyffla bort en massa sand på framsidan då de ska bygga altan där. Frågade vad de skulle göra med sanden och den körde de ut i skogen och dumpade. Men vi vill ju ha sand sa jag till Ola. Resten gick i raketfart. Lånade en kärra av nästa granne och började skyffla upp spadtag efter spadtag med sand. Hela 3 kärror körde vi hem och skyfflade ur på uppfarten. Tänkte ta kort på Ola när han skyfflade men jag var så inne i sandtankar så jag glömde bort det...

Nu under veckan har vi börjat hårdplanera våra planer med att gräva upp en rabatt längs me hela huset för att där lägga stenplattor. För att anlägga en ny rabatt som går runt husknuten istället. Allt för att inte ha rabatter direkt mot huset, vilket inte är nåe bra. Så igår vart det besök på olika stenfirmor för att hitta vackra sten. Jag känner mig jättevuxen när vi har såna här projekt framför oss. Jag har aldrig lagt sten förut eller ens tänkt i dom banorna, men nu ni!!!

Kul kul när det händer saker!! Grädde på moset är att de har lovat soligt väder till helgen oxå!! :)

Inga kommentarer: