22 juni 2011

trädgårdsfix

Idag är det en trädgårdsdag här hemma på Ängen! Emilia sover och jag passar på att få lite uträttat. Dock kan jag tyvärr inte klippa gräset utan det får vänta tills Ola kommer hem ikväll. Vågar inte starta den för då väcker jag väl henne på fem röda. Men jag har dragit igång projektet, rensa upp vid pumphuset och det är ett stort projekt märker jag.

Här är lite bilder när jag är halvvägs igenom djungeln av gräs, hundkex, brännässlor och gud vet allt. Högt gräs är för mig lika med ormnäste så jag har i bakhuvudet att jag kan stöta på en orm när som helst när jag tar in handen och rycker bort en massa gräs. Usch jag gör detta mycket för min och även Emilias skull, nästa sommar tultar hon ju runt här hemma i trädgården.

Djungel!

Allt detta gräs ska bort så det blir en slät och
fin gräsmatta av ytan istället.

Titta vilka fina Irisar jag hittade!! De ska jag gräva upp och sätta
vid vår stora sten på gräsmattan.

Blir en hel del att lägga på komposten.

Men nu är jag inne och tar en paus och äter tacopaj rester mmm mums!

Inga kommentarer: