9 juni 2011

Pladder



Emilia bekantar sig med sin första docka, Sonja. Men vi måste döpa om henne, Sonja kan hon bara inte heta... Jag ser bilden framför mig när Emilia tultar runt en sommardag och drar stackars "Sonja" i gruset efter sig. En trasig, lortig docka är en docka som har fått mycket kärlek!



Så här ser vi ut idag. En riktig somrig outfit, kortärmad limefärgad body och vita byxor. Idag har vi varit på Bergvik en tur och handlat en massa mat. Emilia fick hänga på magen och kika på den stora världen och det var tydligen uppskattat! Efter Maxi satte vi oss en stund så hon fick amma lite men sen när jag skulle få på mig bärselen igen så fattades det 2 händer som kunde hålla Emilia under tiden. Så jag frågade ett par som satt bredvid mig om de kunde hålla henne en stund. Det var inga problem, hon skulle garanterat ha kunnat stanna där ett bra tag men det hade inte jag några tankar på.. :)
Svensken blir verkligen så mycket gladare och socialare när man har antingen ett barn med sig eller något djur. I stort sett alla jag möter ger mig ett glatt leende när jag kommer med Emilia på magen, några t.o.m. kommer fram och börjar prata med mig. Det skulle ju aldrig ha hänt om inte hon var med mig....

Inga kommentarer: