8 juni 2011

Dop

Så nu är våran tjej döpt i Grava kyrka och heter nu Emilia Alicia Elvan Karlsson. Det var en så fin dag full av kärlek tillsammans med vår släkt och vänner. Ingen verkade ha märkt att mina ben skakade som asplöv när jag stod uppe vid altaret bärandes på Emilia. Jag var både nervös och tagen av stämningen. Allt gick jättebra tills AnneMarie började sjunga, då klarade jag inte av att hålla tillbaka tårarna. Jag stod och lyssnade på texten, låtens innehåll och det blev för mycket.

Efteråt bjöd vi på smörgåstårta och tårta i sockenstugan. En jättefin och relativt nyrenoverad lokal som jag kan rekommendera att hyra. Där inne öppnade vi alla presenter som Emilia fick. Det var ett helt bord fullt av paket med jättefina och användbara innehåll. Tack än en gång för de fina gåvorna som Emilia fick och att ni kunde komma och vara med när vi döpte vår gosetjej, det betydde mycket för mig och Ola!!

Det var väldigt skönt och tur att det var röd dag i måndags. För både jag och Ola var dagen efter. Det kändes som vi hade sprungit ett helt maraton för benen var alldeles slut och kroppen var väldigt trött. Så vi gjorde inte så mycket var hemma och softade tillsammans hela familjen.

Här är några kort från dopet. Jag vill tacka Carro för att hon ansvarade för kameran och det gjorde hon bra, hela 239 gånger knäppte hon med den under dagen!! :) Sen videofilmade Anders vilket jag är otroligt glad över då det är ett stort minne att spara och sen visa för Emilia när hon är större!



Vår tjej som blev nyfiken på vattnet och ville stoppa ner armarna och
bada mera. Hon har älskat vatten och bada sen allra första stund!


Inga kommentarer: