15 juni 2011

Bebisfika

Igår åkte vi till Annika som bor på Råtorp och fikade. Där var alla mammor och bebisar som går i vår föräldragrupp så gissa om det var mycket aktivitet på vardagsrumsgolvet. Det var riktigt spännande att se hur Emilia reagerade när hon fick syn på andra bebisar som dessutom pratade hennes språk. Jag la henne på vår fäll som jag hade med mig och hon började genast snurra på sig för att titta sig omkring. Hon tyckte det var väldigt roligt och hon sökte kontakt med de som låg närmast henne genom att sträcka ut händerna och röra vid dom. Det skulle vara så intressant att veta vad hon tänkte efter en dag som gårdagen.

Det märks att Emilia utforskar sin mun och vilka olika ljud hon kan göra. Det har varit mycket ljud med tungan samtidigt ute men förra veckan så började hon göra riktiga hjärtskärande ljud. Hon får till så höga toner så det riktigt skär i öronen på mig och Ola och vad ska det då inte göra i hennes små stackars öron?? Det roliga var att Irma (en kompis till Emilia) pratade oxå så. Så igår var det ingen konst för de två små töserna att överrösta alla sina kompisar.

Nu har jag precis ätit upp en skål med glass och kolasås. mmm gott var det men det kändes verkligen onyttigt. Varför känner man så när man äter gottesaker mitt på dan men väldigt sällan när det intas i soffan på kvällen?? Det är väldigt sällan som jag hinner sitta i soffan på kvällarna nu för tiden så därför passade jag på att lyxa till det en onsdags eftermiddag när Emilisen ändå sover. Jag har även hunnit flytta runt lite i våra köksskåp så nu har Emilia fått en egen hylla till sina nappflaskor, pipmuggar, skålar och tallrikar. Det blev riktigt bra och mysigt att även hon börjar få lite saker som ska stå i våra skåp.

Inga kommentarer: