2 juni 2011

ett år sedan...

Idag är det exakt 1 år sedan som jag plussade!! Jag hade då gått några dagar och tänkt tanken att nu måste det ha hänt något, varför vet jag inte men det var en känsla som jag hade inombords. Men ändå ville/vågade jag inte testa utifallatt det skulle visa negativt och då skulle jag bara bli så besviken, igen. Men så tog jag ändå mod till mig, mycket tack vare en kompis som tjatade och peppade mig :) jag kommer ihåg ögonblicket när strecken visade sig på provstickan lika väl som min förlossning. Det var efter jobbet, sen eftermiddag och jag vet att man ska testa på morronen för att få ett bättre resultat (äggvitan är då starkare i kisset) men jag kände att jag ville veta, Nu! Jag kissade i en engångsmugg och stoppade sen ner stickan så som jag hade gjort några gånger tidigare under året och sen la jag mig ner på badrumsgolvet med stickan framför mig och bara väntade. Det var inte det bekvämaste att ligga på ett klinkergolv men då brydde jag mig inte och jag tog inte ögonen från stickan under de här dryga minutrarna som jag fick vänta på resultatet. Och så kom det, det där extra strecket som jag aldrig trodde skulle komma! Min känsla var rätt men ändå hade jag så svårt att ta till mig vad det betydde. Ett ynka litet extra streck men sååå betydelsefullt!!



Det jobbiga nu var att Ola var på jobbresa och skulle inte komma hem förrän sent, sent på natten. Men jag bara måste få prata med någon, dela min glädje men jag ville inte ta det på mobilen med Ola. Så jag surfade in på msnen och där fann jag syrran! Så hon blev den första som fick reda på att jag och Ola väntade barn. Men hon blev försedd med munkavel, för ingen skulle få reda på det än, det var för tidigt. Men ååhhhh jag ville bara berätta det för alla jag mötte,
oavsett om jag kände dom eller inte. Jag inbillade mig att det syntes bara de tittade på mig att jag var gravid.

Ola fick order om att väcka mig när han kom hem och det gjorde han. Så där i mörkret natten mot den 3e juni fick även han reda på att han skulle bli pappa för första gången!! Sen somnade vi trötta, uppspelta om vad framtiden skulle ge oss.

Den 11e februari kom detta charmtroll till oss!


Inga kommentarer: